خواب

در طول شبانه روز، یا خوابیم و یا بیدار. از نگاه یک فیزیولوژیست و روانشناس، خواب 2 نوع است: خواب متعارف( بدون حرکات سریع چشمnon REM ) و خواب متناقض(با حرکات سریع چشم  REM).

اولین مرحله خواب که حدود 90 دقیقه طول می کشد، خواب متعارف است که شامل خواب رفتگی، خواب سبک، خواب متوسط و خواب عمیق است. در این مرحله انرژی از دست رفته در زمان بیداری را بازیابی می کنیم و به طور کلی 75 درصد کل زمان خواب را در بر می گیرد. بعد از این مرحله وارد خواب متناقض به مدت 10 تا 15 دقیقه می شویم که به طور کلی 15 درصد کل زمان خواب را در بر می گیرد.

 این چرخه خواب متعارف به متناقض تا بیداری مجدد، بارها در طول خواب تکرار می شود.

 در خواب متناقض، مغز روشن است و سرعت تحلیل و پردازش اطلاعات بسیار بالاست. فایده این خواب این است که اطلاعات غیرمفید به دست آمده در طول روز را پردازش و فیلتر می کند.

Suggested content: :  خستگی روحی

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین رایگان